Wie ben ik en Wat bied ik?

Mijn naam is Anne-Lies Baert.   Ik ben getrouwd met een man van Gambiaanse origine en heb 3 prachtige kinderen.

In 2004 studeerde ik af als klinisch psychologe aan de Universiteit Gent.  Na enige rondzwervingen op het vlak van carrière - waarbij ik vooral binnen de retail actief was - besloot ik in 2015 een website te bouwen om online  psychologische begeleiding te kunnen bieden.  Mijn voornaamste doel hierbij was het bieden van een oplossing  aan elkeen die moeilijk tot in een praktijk geraakte.  Hierbij denk ik dan aan alleenstaande ouders, mensen met een fysieke beperking of ziekte,  personen die niet gezien willen worden bij een psycholoog,...

Het punt is dat er nog al te vaak heel wat hordes genomen moeten worden, alvorens iemand een afspraak maakt bij een psycholoog. De bedoeling was en is nog steeds om deze drempel zo laag mogelijk te maken.

Sinds 2017 kan je me ook fysiek treffen .  Na mijn activiteiten in een groepspraktijk in hartje Antwerpen, tref je me ofwel in mijn thuispraktijk of in de gebouwen van feniks.one.

Naast  mijn  liefde voor psychologie, heb ik ook een grote interesse in mindfulness.  Mindfulness is voor mij een levensstijl en neemt een centrale plek in bij mijn dagdagelijkse handelen.  Aan  éénieder die hier interesse in heeft, leer ik met plezier de basisbeginselen.  Meestal worden mindfulness-trainingen in groep gegeven.    Omdat ik merkte dat nogal wat mensen afgeschrikt worden door het groepsgebeuren, begon ik met één-op-één mindfulness-trainingen.   Extra voordeel  hierbij, is dat  je als cliënt een grotere flexibiliteit hebt  om je afspraken in te boeken.

Soms is het echter tijd om eens dieper te gaan graven: waar komen bepaalde overtuigingen vandaan?  waarom blijf je hetzelfde destructieve gedrag herhalen?  hoe komt het dat je steeds opnieuw in dezelfde benarde situaties belandt? Met behulp van schematherapie kunnen we hier inzicht in krijgen en beginnen werken aan het doorbreken van patronen.

Sowieso beginnen we met een intakegesprek, waarin we je hulpvraag in grote lijnen in kaart brengen.  Waarmee worstel je en wat stel je zelf als doel?  Hoe het daarna verder gaat, kan heel verschillend zijn.  Belangrijk voor mij is dat ik je een plek tracht te bieden, waar je de vrijheid kan voelen om jezelf te zijn; waar je vrijuit durft praten over je bekommernissen, in de wetenschap dat je er net om beoordeeld zult worden.